Mycket, mycket bättre

Jodå, jag lyckades göra den här dagen mycket bättre.

Brunch med en bra bok på Joe the Juice.

Ikeautflykt med Cissi och hennes son, komplett med varuvagn som drog för hårt åt ena hållet och fika.

Jag köpte inte så mycket; en hatthylla, några diskhanddukar, en skärbräda och en krukväxt, men det var å andra sidan precis det jag hade tänkt köpa.

Lämnade av mitt sällskap hemma hos dem, åkte hem och letade p-plats, hittade till slut en, gick hem med mina inköp, gav godis åt världens sötaste ‘Bus eller godis-monster’ och tog sedan tunnelbanan hem till Cissi.

Jättegod middag, många skratt, drinkar och ‘Så mycket bättre’ med Freddie Wadling-tema, test av olika tavelarrangemang och så en tunnelbanetur hem.

Jag vet inte om jag kan förklara hur stolt jag är över det sista; jag var ensam, det hade snöat, var kallt och beckmörkt och jag tog tunnelbanan hem.

Det låter kanske larvigt för de flesta men för mig betyder det att jag kommit väldigt långt; för inte alltför länge sedan hade jag — om jag ens gått hemifrån över huvud taget — tagit bilen båda riktningarna och för ett tag sedan hade jag fortfarande åtminstone tagit taxi hem.

En riktigt bra lördag.

3 thoughts on “Mycket, mycket bättre

Kommentera

