Så vad är det för dag?

Ända sedan jag började på min nuvarande arbetsplats, och det är många, många år sedan, har det serverats pannkaka på torsdagar.

Och eftermiddagsfika på fredagar.

Det har liksom så man håller reda på att det är helg på gång.

När det är pannakaka till lunch vet man att nu är det minsann torsdag vilket betyder att det troligen är fredag den följande dagen.

Blir det då eftermidagsfika nästa dag vet man säkert att det är fredag och att man kan ta helg.

I dag var det ingen pannkaka till lunch!

Mycket förvirrande.

För jag trodde verkligen att det var torsdag.

Vi resonerade oss fram till att om det blev eftermiddagsfika så var det någon slags fredag i dag och dags att ta helg.

Blev det inget eftermiddagsfika var det troligen onsdag och vi skulle bli tvungna att gå till kontoret och jobba tills det först blev pannkaka till lunch och alltså torsdag och sedan eftermiddagsfika och fredag och alltså helg.

Sedan ville det sig inte bättre än att mitt eftermiddagsmöte drog ut på tiden och jag var tvungen att rusa i väg till frisören utan att få veta om det serverats eftermiddagsfika eller inte.

Så nu vet jag inte riktigt; vad är det för dag i dag och får jag ta helg i morgon?

Jag tror jag kompromissar och stannar hemma från kontoret men jobbar lite ändå.

För om det är fredag i morgon är kontoret stängt och vi har långhelg, men jag behöver få några saker klara till på måndag då jag (surprise, surprise) ska vara i Köpenhamn igen.

För övrigt har den här dagen gått från varm choklad med chili och vispgrädde (mmmm) till chokladmilkshake med rom (mmmm) samt från bad till fab hair day och bjudit på flera trevliga möten och roligt umgänge.

Vilket gör det till en mycket bra dag oavsett vilken veckodag det kan vara.

Kommentera

