Motvilligt

Temat för dagen tycks vara motvilligt.

Det var mycket motvilligt att jag ens steg upp i morse; jisses vad trött jag var och jisses vad blötsnö inte lockar ut mig.

Det var också motvilligt som jag valde bort min nya gråa myströja; vädret krävde visserligen myströja men jag har ju haft den där tröjan fyra dagar i rad nu.

Det var i och för sig inte så motvilligt jag åkte till jobbet, men just nu kämpar jag — motvilligt — med en arbetsuppgift som bara är jobbig och inte särskilt stimulerande.

Fast jag fick en komplimang för den gamla myströja som fick åka på i dag och det hade jag aldrig fått om jag stannat hemma.

Och nu är den här arbetsdagen snart över och då är det bara en arbetsdag kvar för mig den här veckan.

Jag är inte ett dugg motvillig till extra långa heger faktiskt, även om jag tänkte försöka ta mig till Ikea på fredag.

Det enda jag är motvillig till vad gäller Ikeabesök är att betala, men det är ändå inte lika smärtsamt som på vissa andra affärer.

Jag har förstås andra skor på mig utomhus. Motvilligt.

Kommentera

