Kärlek

Det har varit mycket nu.

Mycket resande, mycket jobbande och mycket kärlek.

Ja, inte på dejten i tisdags.

Den var för all del trevlig men ingen attraktion, inte från någon sida, tror jag.

Men sedan två dagars möte i Köpenhamn med fantastiska kollegor och en otrolig middag.

Vi var på ett ställe som heter Gorilla och åt en 15 rätters meny; de första rätterna imponerade kanske inte så mycket men sedan blev det riktigt bra.

I fredags eftermiddag tog jag tåget upp till Östersund.

Bredvid mig satt en man i min egen ålder som för fyra veckor sedan träffat en ny stor kärlek.

Vare sig han eller kvinnan i fråga trodde att de någonsin skulle få känna så igen men så blev det.

Och jag fick hoppet åter.

Väl i Östersund fick jag precis den samvaro och kärlek jag själv behövde av min äldsta vän och hennes sambo.

Liksom helt fantastisk mat; egenfiskad öring på lördagen och kalops på älg på söndagen.

På lördagen köpte jag för övrigt en tröja — på HM så inget ruinerande inköp — som jag känner stor kärlek till.

Den är mjuk och varm och har en polokrage man kan gosa ner hakan i eftersom den inte kliar.

Så sedan jag köpte den har jag i princip bott i den; i soffan på lördagskvällen, på söndagspromenaden, under hela tågresan hem och på jobbet i dag.

Om inte det är kärlek så vet jag inte…

One thought on “Kärlek

Kommentera

