Lurad igen

I dag känner jag mig lite dum och lurad igen.

I går kunde jag nämligen inte låta bli att liksom vänta hela dagen och kvällen på att någon som sagt att hon skulle ringa faktiskt skulle göra det.

Fast jag borde ha lärt mig vid det här laget att när den här personen säger det så betyder ‘Jag ringer i morgon‘ inte alls det skulle betyda om jag sa det utan tydligen ‘Jag kanske ringer någon gång , om jag har tid, kommer ihåg det och har lust‘.

Ja, ja.

I kväll ska jag iallafall  i väg på fredagsmys med några andra glada kvinns så då lär jag kunna lägga gårdagens besvikelse bakom mig.

Frågan är om jag ska ta med mig bubbel, rödvin eller öl…

Mitt minne är inte alltid så bra det heller men jag tror att jag skrev för bara någon dag sedan att det är alldeles för mycket fest i mitt liv nu.

Men inte kan man väl förväntas börja vara nyttig en fredag?

One thought on “Lurad igen

Kommentera

