Helgen i korthet

En riktig hösthelg; grått och ganska ruggigt.

Men jag tog mig samman och åkte ut till Åkersberga i lördags.

På grund av min förkylning missade jag firandet av systerdotterns födelsedag och jag tyckte det var dags att hon fick sin present.

Och då kunde jag passa på att se henne spela handboll också.

På kvällen tände jag ljus och hade det mysigt hemma i soffan.

Tyvärr åt jag nötter och när jag tuggade på den sista krasade det lite konstigt i munnen.

Jag trodde det var en konstig nöt och tänkte inte mer på det.

Förrän jag åt frukost i morse och det krasade till igen och då blev det uppenbart att jag tuggat sönder en gammal lagning.

Naturligtvis på tanden längst in i munnen.

Eftersom jag är löjligt rädd för tandläkaren och hatar när de måste rota långt inne i min mun.

Men jag tog mig samman, eftersom jag ju är vuxen nu (damn it, damn it, damn it), och gick till City Tandakut som ligger mindre än fem minuters promenad hemifrån.

Det var en supertrevlig tjej i receptionen och plötsligt satt jag i tandläkarstolen och tandläkaren var lika trevlig och frakturen var ren och inte alls så stor som den kändes med tungan och plötsligt var den lagad och jag betalade och gick därifrån.

Med en tid hos tandhygienisten bokad.

Det intressanta är att jag alltid klarar av sånt där, trots att jag är otroligt rädd, men det tär på orken.

Så resten av dagen har jag läst och faktiskt sovit lite.

Och i morgon är det måndag igen – hurra!

Det var faktiskt inte ett helt sarkastiskt hurra, det är riktigt roligt på jobbet just nu.

Hur har er helg varit?

4 thoughts on “Helgen i korthet

  1. Mrs E – Ja, en otrolig lättnad.🙂
    I mitt huvud – Tack. Det brukar oftast gå bra, det är bara det där med att gå dit…🙂
    Laila – Tack. Men jag var helt slut efteråt.🙂

Kommentera

