41 år senare

Jag hade så roligt i går kväll!

När jag var 11 år åkte jag på ett fyra veckors läger i Bursa i Turkiet.

Lägret anordnades av en organisation som heter CISV och det var jag, en tjej till, två pojkar och en kvinnlig ledare som åkte dit.

I går träffades tre av oss igen.

41 år senare.

Vi hade alla ganska fragmentariska minnen från lägret men det var ändå en gemensam nämnare.

Och Jacob hade tagit med sig några foton som triggade en del ihågkomster.

Men vad än anledningen till att vi sågs var lärde jag känna två fantastiska människor i går.

Jag mindes förresten att jag ville vara precis som Lotta, då 1975, och så känner jag nu med.

Förhoppningsvis tar det inte 41 år tills vi ses igen.

2 thoughts on “41 år senare

  1. Så häftigt att kunna ses så många år senare och känna att man gillar varandra. Kul!

Kommentera

