Måste lyssna på universum

Alltså, jag måste helt klart bli bättre på att lyssna på universum.

För ibland verkar det onekligen som om det försöker säga mig saker.

I morse när jag skulle gå hemifrån insåg jag att jag tagit mammas och pappas nycklar istället för bilnyckeln.

Så jag gick in igen, la ifrån mig deras nycklar, tog bilnyckeln och åkte till kontoret.

Som ligger i Täby.

Där mammas och pappas lägenhet också ligger.

Mamma och pappa själva befinner sig just nu i vår stuga utanför Örnsköldsvik.

Jag hade väl hunnit vara på kontoret i en timme ungefär när pappa ringde.

Kunde jag åka dit och stänga av vattentillförseln till en toalett som stod och rann så att det störde grannarna?

Ja, visst kunde jag det.

Fast först var jag ju tvungen att åka fram och tillbaka till stan för att hämta nycklarna.

Eftersom jag inte lyssnade på universum i morse.

Tur iallafall att jag har bil och flexibelt jobb.

4 thoughts on “Måste lyssna på universum

Kommentera

