Vad är väl en piglördag?

För att ha stigit upp 04:30 och åkt fram och tillbaka till Köpenhamn och precis kommit hem känner jag mig förvånansvärt pigg.

Så sov jag också ovanligt gott, med tanke på att jag skulle upp så tidigt — det brukar ju leda till att jag vaknar ungefär en gång i timmen och kontrollerar att jag inte försovit mig.

Dock drömde jag väldigt konstigt.

Alldeles för konstigt för att försöka återge men kontentan är att jag inte kunde få tag i någon taxi och tiden bara gick och jag blev katastrofalt sen och skulle troligen missa mitt plan.

Fast precis som i verkligheten vägrade jag ge upp hoppet och kämpade tills…

…tills väckarklockan ringde.

På riktigt hade jag inga problem alls att få tag i en taxi, varken på vägen till Arlanda, till och från kontoret i Köpenhamn eller från Arlanda.

Från Arlanda hade jag visserligen tänkt åka Arlanda Express men den gick inte av någon anledning.

Jag hade också hoppats ge mig ut på stan och busa lite med min norska kollega som är i stan på ett två dagars möte.

Fast de visade sig vara ute i Waxholm så det blir inget av med det.

Men vad är väl en piglördag?

Den kommer ju tillbaka varje vecka så det gör väl inget om man missar att fira en av dem?

Kommentera

