Fokusera på glädjen

När det gäller vissa saker är jag lite som en struts.

Jag vill gärna stå kvar med huvudet i sanden och fortsätta hoppas än ta reda på hur saker och ting ligger till och acceptera sanningen.

I lördags gick jag emot min egen natur och tog första steget mot att ta reda på sanningen.

I dag efter jobbet tog jag nästa steg.

Och fick veta saker jag väl helst inte velat få veta.

Eller inte ville skulle vara sanningen.

Men nu ligger den där, blottad, och jag måste ta ställning till den.

Det suger.

Bland annat för att jag inte har någon kontakt med den jag helst skulle vilja prata med om det som hänt.

Konstigt nog gråter jag inte, jag känner mig knappt ledsen, bara tom.

Så jag försöker fokusera på en sak som någon sa till mig:

Du utstrålar en glädje på dina instagrambilder när du rört på dig. Fokusera på glädjen, så kommer resten som en svans.

Nu får det bli affirmationer och att sätta mig själv först.

Inte nöja mig med något mindre än det jag vill ha och förtjänar.

Och fokusera på glädjen.

Kommentera

