Ett – ett

Ytterligare en helg till handlingarna.

Ställningen mellan förkylningen och mig är efter denna helg 1-1.

I går låg jag utslagen med en otäck huvudvärk hela dagen och var tvungen att ställa in en planerad aktivitet och tacka nej till en spontaninbjudan.

I dag däremot duschade jag och tvättade håret och kunde tacka ja till en annan spontaninbjudan.

Det ledde till en liten utflykt och promenad på stan.

Skönt att få umgås lite och faktiskt också att vara utomhus, trots att det var mulet och regnet hängde i luften.

Nu tvättar jag och egentligen borde jag måla naglarna.

Men jag kommer liksom inte i gång med det.

Fast nu när jag skrivit det känner jag att det är precis vad jag tänker göra nu.

Under tiden får ni gärna underhålla mig med allt spännande ni gjort i helgen.

Eller allt tråkigt.

Jag är inte så kinkig.

2 thoughts on “Ett – ett

  1. Det var en bra helg även om den redan känns långt borta… Tänk ändå vad måndagar gör med en. Någon manikyr har det dock inte blivit, varken i helgen eller idag. Även om jag när tanken.

Kommentera

