Tur som en tokig?

I går försökte jag, för att se hur sjuk jag verkligen var, att vara drogfri.

Det vill säga ingen nässpray och inga Ipren.

Ambitionen var också att komma upp i tid, för att sjukskriva mig och lägga in Out-of-Office-meddelande, vara vaken hela dagen och gå ut på en kortare promenad.

Det gick så där.

Jag kom upp som tänkt och fick gjort det jag skulle då.

Eller åtminstone det jag kom ihåg att jag borde göra.

Men fram emot 12-tiden var jag tvungen att sova några timmar och någon promenad blev det inte.

På kvällen kände jag mig så eländig att jag tänkte att jag troligen aldrig skulle bli frisk igen.

Jag gick och la mig ganska tidigt och vaknade mitt i natten med en obehaglig insikt:

Jag hade helt glömt bort att jag har bil och alltså inte betalat någon parkeringsavgift på hela dagen.

Och det brukar svärma av p-vakter i mina kvarter.

I morse mådde jag mot förmodan riktigt bra och bestämde mig för att åka till jobbet.

När jag gick ut till bilen var jag helt säker på att det skulle sitta en gul lapp under vindrutetorkarbladet, men nej, det gjorde det inte.

Så nu är frågan om jag haft tur som en tokig och borde köpa Trisslotter eller om lappen blåst bort.

I vilket fall är jag glad att jag känner mig bättre.

Även om jag hostar nu när jag rör mer på mig och försöker prata, det gjorde jag inte när jag låg hemma i lugn och ro.

Så vi får se om jag tar en promenad när jag kommer hem.

Vädret är iallafall härligt och jag måste åtminstone gå till Ica.

3 thoughts on “Tur som en tokig?

  1. Drogfri kan du bli nästa vecka, jag tror på blandmissbruk i sådana här tider. Div piller, kloka-gumman-tips, flytande hostmedicin och lite sprit på det 😉

  2. Mrs E – Tack! Jag mår bättre nu och jag har köpt en Trisslott. Men jag har inte skrapat den än…
    Tant Augusta – Jag tror att du har en poäng! Speciellt det där med spriten…😉

Kommentera

