Hotet från öster

Jag antar att jag hade glömt att jag ens kan bli förkyld.

Jag hade helt klart glömt hur eländig man kan känna sig när man är förkyld.

Har släpat mig till Ica men har levt på te och smörgåsar och blev tvungen att avstå från kvällens planer.

Och jag har kommit på var förkylningen kom från.

Under mötet i tisdags och onsdags var det en finsk kollega som inte ville ta i hand eftersom hon var förkyld.

Då tänkte jag inte ens på att jag skulle kunna bli smittad, men nu hoppas jag att jag inte skickade viruset vidare när jag gick till jobbet i går.

Jag fick iallafall ta på mig en myströja som jag ju längtat efter.

Synd bara att jag fryser ändå.

2 thoughts on “Hotet från öster

Kommentera

