Jag vill hem till regnet!

Jag sitter på Kastrup och det är fortfarande drygt två timmar kvar till mitt flyg hem ska lyfta.

Jag vill hem nu!

Jag har förstått att det regnar hemma och det skulle passa mig utmärkt.

Jag vill hem och duscha, sätta på mig några mjuka, varma kläder och krypa upp i soffan och ta det lugnt.

Det är bara ett problem med det scenariot.

Ja, förutom att det är två timmar kvar till avfärd alltså.

När jag kommer hem förväntas jag skynda mig direkt till ett möte med bostadsrättsföreningens styrelse.

Det känns inte så lockande.

Men jag kanske hinner sätta på mig en mysig tröja när jag lämnar av väskorna hemma.

Och min väderapp säger att det ska regna hemma i morgon också; jag får mysa då.

2 thoughts on “Jag vill hem till regnet!

Kommentera

