Vilse i förorten

Min slutsats från i går är att fyra 50+ tjejer som druckit bubbel och babblat så att de blivit senare än tänkt förlorar förmågan att tolka vägbeskrivningar när de hamnar i förorten.

Efter att tagit tunnelbanan till Telefonplan råkade vi nämligen gå åt helt fel håll virrade vi runt en stund innan vi kom fram till Melodybox.

Där skulle Juvelerna, vars storhetstid var 1984-86, återförenas och eftersom två av tre bandmedlemmar är klasskompisar till mig var vi inbjudna.

Det var jätteroligt!

Spelningen var jättebra och jag fick tillräckligt många kramar att känna mig varm och omtyckt i flera dagar.


Sedan lärde jag mig en annan sak också; om ens vänner som har gymnastikskor tycker att vi borde — måste — hinna med en t-bana 10 minuter senare så kan jag springa i högklackat.

Trots mitt knasiga högerknä.

Men jag fick betala priset efteråt; kunde nästan inte ta mig av mitt tåg vid St Eriksplan och det har väl aldrig tagit mig så lång tid att gå hem därifrån.

Jag har lite ont nu, men inte så farligt.

Och apropå farligt har jag röjt undan på diskbänken och slängt alla farliga rester.

Det kommer troligen spenderas en hel del tid i soffan i dag, förhoppningsvis med någon bra film eller tv-serie, och då hade det varit alldeles för frestande med sånt i huset.

Jag hade nämligen lyckats få på mig de där byxorna jag kämpat med ett tag igår och hade dem hela kvällen utan att dö och vill gärna kunna fortsätta ha dem.

Bilderna är tagna i hissen när jag kommit hem, förhoppningsvis såg jag lite piggare ut under kvällen. Dock behöll jag glasögonen på även om Borgmästaren (67) tycker att jag är snyggast utan.

2 thoughts on “Vilse i förorten

Kommentera

