Alltid samma visa

Om ungefär 20 minuter får jag gäster.

Och här sitter jag med nymålade naglar.

Troligen får gästerna själva ta fram glas, korka upp bubbel och så vidare.

Jag är normalt ingen tidsoptimist; när jag har tider att passa är jag istället ofta onödigt tidigt ute.

Dock inte när det ska komma folk hem till mig, då tycks jag alltid hamna snett i min tidsplanering och bli sen.

I dag har det dock komplicerats av att en nagel gick sönder.

Det är ju typiskt liksom; i flera veckor och helger har de varit hela, välmålade och blanka, men nu när jag verkligen vill att de ska vara fina…

Jag var faktiskt ute i god tid och målade naglarna redan i går.

Men så nyss när jag skulle försöka få upp jeansen över rumpan — kräver rejäla tag — skivade sig en av naglarna och hade plötsligt ett omålat hörn.

Nu har jag fixat, och förstört det en gång till och fixat igen, och tack vare Essies Gel Setter fått dem att se ok ut igen.

Frågan är bara när jag ska våga göra något med händerna igen.

Vi får verkligen hoppas att det dröjer ett bra tag innan jag behöver gå på toa till exempel; då måste ju byxorna både av och på igen.

Kommentera

