I vant to bi alån

När jag hamnar i såna här perioder när jag känner mig ensam kan det vara som allting bekräftar att det är mitt öde att vara ensam.

Och då tänker jag att om det är så det ska vara så är det väl så det får bli och då kan jag lika gärna köra helhjärtat på det.

Så nu tänker jag att de som ändå inte bjuder med mig när de hittar på saker, de som läser mina meddelanden på Messenger men inte svarar, de som bara vill ses typ en gång i kvartalet eller mer sällan; de går alla bort.

Och jag har tagit bort min profil från nästan alla dejtingsidor; en har jag svårt att stänga av nostalgiska skäl.

Jag vet att det troligen är en dålig strategi, för egentligen vill jag ju inte vara ensam, men jag blir bara för ledsen av att inte vara prioriterad av någon.

För ett tag sedan gick mitt ‘Take a chance on me‘-armband sönder och det kändes passande på något sätt.

I dag fick jag det lagat men känner ingen som helst lust att sätta på mig det igen.

Undrar om det finns någon som gör ett ‘I want to be alone’-armband?

3 thoughts on “I vant to bi alån

  1. Jag har rensat bland vännerna – behöll dem som visar att jag betyder något för dem och lämnade dem som ville ses när det inte hände något bättre. Det kändes jobbigt först men nu umgås jag med vänner och ibland med mig själv. Jag har ju mannen, men det är en annan typ av relation, vänner som ger energi är viktiga. Kram!

Kommentera

