Ingen vidare bra dag

Den här dagen började helt ok, även om jag var megatrött när det var dags att stiga upp.

Men jag steg upp, tåg pendeltåget till Solna, promenerade till Bilia Haga Norra och löste ut min bil.

Till en något lägre kostnad än beräknat eftersom de bara behövt byta ena damasken.

Väl på jobbet väntade en riktigt rolig dag; vi skulle ha en kreativ workshop för att jobba fram nytänkande lösningar på våra stora utmaningar nästa år.

Det började med några några övningar utomhus; vad man än tycker om den där typen av övningar som ska få folk att öva på att lösa problem i grupp så var det fantastiskt bara för att vi fick vara ute.

För att korta ned den här historien lite så ungefär två timmar senare börjar jag plötsligt må lite kymigt och fick magknip.

Jag drog mig ur workshopen och satte mig på min plats och gjorde lite jobb som också behövde bli klart i dag istället i förhoppningen att det skulle gå över.

Men när till och med ljudet av min kollegas tuggummituggande fick mig att må så illa att jag nästan ville kräkas insåg att jag lika gärna kunde ge upp och åka hem.

Jag menar; jag blev inte ens sugen på lunch.

Sedan dess — efter att jag kommit hem — har jag pendlat mellan att vara och hungrig, och då bara ätit helt fel saker, och må illa igen.

Det där med fel saker var som om det enda jag kunde tänka på att ens försöka äta var sånt som var fett och salt.

Nu mår jag hyfsat bra och hoppas kunna gå till jobbet i morgon.

Det kanske inte var så smart att jag fick för mig att måla naglarna nyss eftersom det betyder att jag måste vänta ett tag med att gå och lägga mig.

Och det mest troliga är nog att gårdagen blev lite för lång och stressig och att det jag behöver är sömn.

Kommentera

