En lördag i september

Jag tog mig faktiskt inte ut förrän framåt kvällen, men då hade jag sett på Facebook och Instagram att den här lördagen i september var en av de varmaste och finaste vi haft i sommar.

Så jag var barfota i sandaler vilket fortsatte vara skönt ända till jag stod utanför min port igen, när var klockan efter tio och jag hade promenerat hem från Stureplan.

Jag ångrar ändå inte att jag bara varit här hemma och inte ute och njutit det fina vädret; jag hade mycket att tänka på.

Och så fanns jag tillgänglig att ta emot ett  samtal på Messenger.

Nu visade det sig att det var någon som egentligen råkat trycka fel, men nu var ju det här mästarinnan på råknkngar och det ledde till att jag fick precis det pep-talk jag behövde.

Och det var därför jag ringde min bror och hamnade på restaurang med honom och hans döttrar istället för att tillbringa kvällen ensam i soffan.

Nu är jag visserligen lite onödigt mätt, men nöjd min lördag.

Kommentera

