I dag röd

Jag vet att det inte bara jag som tycker att det är svårt att välja kläder nu.

Temperaturen kan variera en hel del beroende på tid på dygnet.

Och plötsligt regnar det.

I morse var det grått här och inte så särskilt varmt.

Jag tog på mig en röd tröja som jag köpte på HM för ett tag sedan och har längtat efter att ha på mig.

Den är lite silkig i garnet, har en undre del som om man man hade en blus i silke under och är delvis öppen i ryggen, lite som en kofta satt bak och fram.

Och jag älskar den röda färgen; mer hallon än tomte.

Egentligen var det nog lite för varmt för den här tröjan i dag men jag kände mig fin och gosig.

Såg väl inte riktigt ut som jag kände mig eftersom ingen kom fram och sa:

Åh, du ser så fin och mysig ut i den där tröjan att jag bara måste få krama dig!

Fast de kanske bara var för blyga.


Egentligen skulle jag bytt om till mina Hasbeens i matchande färg på jobbet men det blev aldrig så.

I övrigt är jag väldigt glad att det är fredag även om jag har en irriterande oplanerad helg framför mig.

Troligen är det meningen att jag verkligen ska ta mig ner i källarförrådet och rensa där den här helgen.

Men det är ju såååå tråkigt.

Vad ska ni hitta på?

4 thoughts on “I dag röd

  1. Planen är en helg i äpplets tecken. Mos, must och paj. Men vi är ju lata varelser så kanske blir det mest softande på altanen. Eller i soffan om det regnar. Är bara så lycklig över att den här jobbveckan är över…

  2. Ja, den tröjan är ju jättefin! Vilka fegisar du måste ha mött idag som inte har vågat sig fram för att krama dig. Skäms på dem!!!

    Hoppas du får en härlig helg!

  3. Mycket snygg tröja… Jag skall byta köksluckor på sydkusten. Det blir fint när det blir färdigt. – vilket det inte kan bli eftersom ikeas internetsite är kraftfullt otydlig 😦 men det mesta blir klart, det är tre luckor och en lådtrave kvar – bortsett de två där gångjärn nu förhoppningsvis kommer via cybern… Kan vara lika kul som källaren🙂

Kommentera

