Livet är så komplicerat

Jag vilar.

Fy vad jag vilar.

Usch vad tråkigt det är.

Men nu har jag pratat med en sjukgymnast.

Ja, min syster alltså.

Och kanske är det en Bakercysta jag har.

Det låter ju tjusigt.

Problemet som jag ser det är inte själva Bakercystan, den kommer troligen gå tillbaka, utan om det kanske är något annat som orsakar den.

Annat än bara överansträngning, som en meniskskada eller artros.

Då kanske jag måste gå till doktorn.

Jag gillar inte att gå till doktorn.

Så just nu struntar jag i det och planerar att sova med benet i högläge.

Och funderar på om jag skulle ha råd att köpa mig en cykel.

Problemet är bara att då skulle jag vilja ha en sån där gammaldags tantcykel med ballongdäck.

Vilket kanske inte är det bästa valet om jag nu skulle börja cykla till och från jobbet till exempel.

Livet är så himla komplicerat.

kronanrosa

En sån här kanske?

7 thoughts on “Livet är så komplicerat

  1. Josef – Det var mycket intressant att läsa i ditt inlägg, jag måste gå in och läsa igen. Jag tror att jag måste bli bättre på att vara snäll mot mig själv, fast jag vill inte vara det på bekostnad av andra.🙂

  2. Ballongdäcken tror jag inte på – i övrigt är din önskecykel finfin. Jag har en svart trek – inte så fancy men sju växlar och punkasäkra däck. Och korg på pakethållaren där väska med ombyte och dator får plats.

  3. Perfekt cykel! Jag har ungefär likadan, fast svart då. Och med tre växlar. Klarar jag mig fint på.

  4. Åsa – Jag har börjat luta åt en Skeppshult Natur med sju växlar. En med både korg fram och så fixa en väska att ha på pakethållaren. Verkar ju fint som snus. Fast dyrt.
    Pernilla – En Kronan? De var slut både i rosa och svart. Hade de funnits i rosa hade jag nog tusan nöjt mig med tre växlar, jag vet aldrig riktigt när jag ska växla ändå och kör nästan hela tiden på tyngsta, men nu är jag inne på att sju växlar kanske är bra om man ska cykla drygt 3 mil per dag?

  5. Jag har en Monark, en sån här: https://www.smartcyklar.se/monark-vera-2016-dam?gclid=CjwKEAjwmMS-BRCm5dn51JLbp1wSJACc61tFyXW507oH9HzjVhd0JuOkuOnx6OeRbmBgdFnvXeLIwxoCUWbw_wcB

    Gillar den jättemycket. Skön sadel, högt styre så att jag sitter ganska rakt i ryggen. Jag cyklar till jobbet, det är väl 5-6 km så inte lika långt som för dig, men jag tycker det funkar bra. Kan iofs tänka mig att 5-7 växlar kanske är att föredra om man ska cykla längre. Men kolla Monark i vilket fall. Sköna, bra och lite billigare än Kronan.

Kommentera

