Men gjort är gjort

I dag gjorde jag något som jag bestämt mig för att göra men inte trodde att jag skulle förmå mig att göra.

Plötsligt uppstod tillfället och jag bara gjorde det.

Inte så välformulerat som jag tänkt men jag gjorde det.

Och ångrade mig direkt förstås.

Fick hjärtklappning och mådde illa.

Men gjort är gjort.

Försökte få stöd för kvällen som jag visste skulle bli jobbig men utan framgång.

Så när jag kom hem gick jag ut på en promenad.

Trots att jag ju egentligen inte får det på grund av haltar fortfarande så mycket att folk kommenterar det på jobbet.

(Förbaskade svikarkropp!)

Men jag tänkte att en ganska kort, väldigt långsam promenad skulle väl benet klara.

Jag skulle absolut inte klara att sitta hemma ensam på soffan.

Och det verkar som om universum hade en plan.

För när jag kommer gående på Rörstrandsgatan på väg hem sitter Singelmamman med en vän där på en uteservering och erbjuder mig att slå mig ner.

Så där har jag suttit i några timmar, pratat och skrattat och haft det riktigt fint.

Jag önskar fortfarande att jag inte behövt göra det jag gjorde men det var nödvändigt.

Om inte annat visar reaktionen jag fick att det nog var det.

Det är nu ni ska säga att något bättre kommer att komma ut ur det här…

5 thoughts on “Men gjort är gjort

  1. Du har säkert rätt – i,bland måste man, även om det känns svårt.

    Du har inte funderat på att cykla? Mycket skonsammare mot kroppen, min vänstra fot och knä mår mycket bättre som cyklist än löpare. Jag kan dessutom förena nytta med nöje – ta mig till jobbet och röra på mig samtidigt.

  2. Kryptiskt ja, men jag misstänker att jag förstår vad det handlar om. Och om det är det jag tänker på så tror jag det var rätt. Och ja, det kommer något bättre.

    Fint att du träffade Singelmamman!

  3. Det är klart det blir bättre, det måste vi alltid tro. Och vilket bra förslag Åsa kom med: cykla! Det borde du verkligen göra, varva promenader med cykling, skona kroppen och ändå komma ut. Kram❤

  4. Åsa – Det enda problemet är att jag inte har någon fungerande cykel. Men jag får väl lägga ner lite energi på att skaffa en sådan.🙂
    Yllet – Och jag hejar på dig!
    Maria – Att träffa Singelmamman var nog precis vad jag behövde.🙂
    Pernilla – Everything will be ok in the end. If it’s not ok, it’s not the end?❤ Kram.

Kommentera

