Steglös

I dag vilar jag.

Alla verkade överens om att jag borde det.

Till och med kollegan som tidigare tyckt som jag; att om jag kan gå så kan jag gå.

Men det gällde tydligen bara om det var musklerna som var trötta och ömma.

När det verkar vara leder eller senfästen var det tydligen bara vila som gällde.

Och jag får väl säga att mina ben tackar er allihopa.

Min hjärna och mitt hjärta: Not so much.

Men jag gör som jag är tillsagd.

Tittar på jättedåliga tv-program.

Någon sa att jag kunde ju sätta på bra musik och städa.

Det tror jag verkligen inte skulle vara bra för mina ben.

En lättare promenad däremot…

Nej, skojar bara.

Jag ska vila.

Jag lovar.

En dag.

Kommentera

