Man ska hålla på traditionerna

I morse fick jag en sån där minnesgrej på Facebook.

Det här datumet för två år sedan hade jag nya skor på mig trots att jag gått en mil dagen innan.


Nu gick jag ju inte en mil i går utan bara 9,8 kilometer men det kändes ändå som att det här var en tradition jag ville upprätthålla.

Så jag åkte till Mall of Scandinavia och köpte ett par nya skor på COS.


Möjligen aningen lika de från för två år sedan men med en lite lägre klack.

De är också lite spetsigare än vad jag varit van att ha på mig på ett tag.

Sedan köpte jag lite nya kapslar på Nespresso, saknade George Clooney (som vanligt, jag börjar tro att den där reklamen är båg) och köpte inget balsam.

När Yllet och jag var där hade jag möjligheten att få köpa en extrastor version av det balsam jag favoriserar trots att det såg ut som om det endast såldes i par med schampo i samma märke.

Jag borde slagit till då för han som jobbade där i dag ville endast sälja dem som ett par och eftersom jag inte använder det schampot blev jag sur och gick.

Hela vägen hem gick jag, lite drygt 8 kilometer.


Fast jag fick sätta mig på en bänk vid Grodhavet och vila vänster vrist ett tag.

Jag spanade efter potentiella prinsar men fick fortsätta gå hem utan att ha pussat en enda groda.

Väl hemma åt jag en massa dumheter men det gör jag inte längre för nu målar jag naglarna.

Hur bra är inte Essies nagellack när det faktiskt var två veckor sedan jag målade sist och enda anledningen till att jag tog bort det var att naglarna växt två millimeter?

Tyvärr tog jag ingen bild men ni får tro mig på mitt ord.

Deras vanliga lack var det också, med Gel Setter-överlack.

Jag blir ju glad när det är någonting som vill hålla fast vid mig en lite längre tid.

2 thoughts on “Man ska hålla på traditionerna

Kommentera

