Jag försökte vila

Jag hade så där ont i högerbenet i natt igen.

Inte så att jag inte kunde sova men så att jag knappt kunde gå när jag vaknade och behövde besöka badrummet.

Det kändes därför passande att det var uselt väder i dag, ett tag vräkte det ner, så att jag verkligen skulle vila.

Inte ens till Mall of Scandinavia skulle få ett besök, trots att jag i går tänkte att ett skoinköp och eventuellt ett biobesök där kunde vara passande lördagsaktiviteter.

Men framåt kvällen blev vädret bättre och min rastlöshet större.

Jag hatar ju de här ensamma helgerna!

En stillsam stadspromenad med möjlighet att avbryta när som helst och åka kommunalt hem skulle jag väl ändå klara?

Så på med bra skor, i med hörlurarna och i väg.

Det gick bra även om det var snopet att rundan bara blev 9,8 kilometer.

Jag menar 200 meter från 10 kilometer.

Nu blir det spännande att se hur benen känns i morgon.

Högerbenet kändes om någonting bättre och bättre under promenaden.

6 thoughts on “Jag försökte vila

  1. Men du, jag tror inte heller att du ska fortsätta gå så mycket om du har ont. Kommer nog bara att göra mer ont och sen kanske du inte kan gå alls på ett tag. Ta hand om din fot❤

  2. Gud min telefon och jag är inte helt överens om bokstävernas placering!

    Min rättade kommentar:
    ”Vad säger egentligen läkarkåren om smärtan i ditt ben? Det är ju inte meningen att du ska gå runt och ha ont?
    Kram. ❤❤”

    Puss!

  3. Yllet, Pernilla och Tant Augusta – Så här är det just nu: Om jag inte har några andra planer — och oftast har jag inte det — är det ut och gå eller dö som gäller. Min tes är att om jag kan gå så kan jag gå. Om jag inte kan gå utan att gråta för att det gör fysiskt ont så får jag väl tänka om. Än så länge gör det inte så ont.

Kommentera

