Är det inte det ena så är det det andra

Visst skrev jag att jag hade en riktigt trevlig promenad i går?

Jag försökte verkligen att tänka på att vara snäll mot vänster vrist, kände efter så att den inte gjorde för ont och försökte att hålla ett ganska lugnt tempo.

Men trots det vaknade jag mitt i natten och hade galet ont i…

…höger ben!

Antagligen gick jag lite fortare än jag borde trots allt, och det med hjälp av mitt högra ben.

I morse kunde jag knappt ta mig ut i badrummet.

Men jag är ju envis som få och tog mig inte bara dit ut och över badkarskanten, jag tog mig till jobbet också.

Och ju mer jag haltade omkring desto bättre blev det.

Inte bra, men bättre.

Det gjorde fortfarande ont och jag haltade fortfarande.

Så när jag kom hem från jobbet var ju frågan:

Vila eller inte vila?

Vila för mig nu är ju att se till att få ihop 10 000 steg men utan något som helst krav på tempo eller att de måste vara sammanhängande.

Fast i dag var jag sjukt sugen på att bara lägga mig på soffan och dö en smula.

Jag visste att om jag ens närmade soffan skulle jag inte ta mig ur den mer i kväll.

Om jag inte blev sjukt kissnödig eller så vill säga.

Så jag gjorde ett avtal med mig själv.

Om jag gick ut och såg till att få ihop mina 10 000 steg skulle jag få:

  1. Köpa ett nytt snyggt bälte eftersom jag är inne på sista hålet på två av mina favoritbälten nu och eftersom de har nitar går det inte att ta fler hål
  2. Köpa en hudvårdsprodukt som tagit slut och då unna mig ett doftljus som jag vill ha (trots att jag egentligen verkligen inte behöver fler doftljus)

Det visade sig vara mycket bra lockbeten och totalt har jag haltat ihop 12 989 steg i dag.

Bältena var tyvärr slut så det blev en tröja istället.

Men hudvårdsprodukten och doftljuset införskaffades och tack vare rabattcheckar från Åhléns till ett mycket bra pris.

Nu sitter jag i soffan och känner att jag verkligen förtjänat det.

Problemet är bara att jag inte ätit någon middag än.

Det vete tusan om jag kommer upp ur soffan nu.

Jag får väl passa på att ta en macka när jag blir desperat kissnödig.

Och det lär jag bli; jag kom ihåg att ta med mig Ramlösa innan jag satte mig.

7 thoughts on “Är det inte det ena så är det det andra

  1. Jag älskar meningen ”Bältena var tyvärr slut så det blev en tröja i stället.” Mycket lösningsfokuserat och kreativt! Och hurra för för stora bälten!

  2. Tant Augusta – Du har rätt förstås, men än så länge tror jag, och Doktor Chöler, att det är trötta muskler och möjligen ledfästen, och de kan tränas i form.
    I mitt huvud – Ja, de för stora bältena är en ljusglimt i höstmörkret, vågen visar inga dramatiska resultat precis.🙂
    Linda – Alltså det var en ljust ljust rosa tröja som låg där och skrek mitt namn och eftersom jag hade pengar över på grund av uteblivet bältinköp…😉

Kommentera

