Pigg i knoppen, trött i kroppen

Det svåraste med promenerandet är att passa in det tidsmässigt.

Speciellt de kvällar jag vill gå ganska långt.

Som i kväll då jag tänkte gå minst 15 kilometer.

Jag tog på mig träningskläder och skor direkt jag kommit hem i förhoppning att hinna ganska långt innan det blev mörkt.

Detta ledde till två problem: ingen middag innan jag gick ut och jättekissnödig redan efter en kilometer.

Jag lyckades iallafall relativt smärtfritt gå till den bensinmack som låg 4,5 kilometer bort.

Fick dock ett ögonblicks panik när det verkade som om någon skulle in för mig och byta blöja på en bebis.

Som tur var det bara mamman som skulle in och hon var beundransvärt snabb.

Sedan hade jag en riktigt trevlig promenad även om det hann bli mörkt innan jag kom hem.

Väl hemma åt jag förstås.

15,8 kilometer och 3 timmar och 8 minuter senare.

Nu sitter jag i soffan.

Mätt, trött och stel i kroppen men alldeles för pigg i knoppen för att gå och lägga mig.

I morgon får det bli vilodag och på lördag och söndag kan jag förhoppningsvis promenera på dagtid.

Jag får fundera lite på hur jag ska lösa det här nästa vecka.

För nu blir det ju bara mörkare och mörkare.

Och sluta promenera vill jag inte.

One thought on “Pigg i knoppen, trött i kroppen

Kommentera

