Nu är jag ju egentligen inte Stockholmare…

I dag är egentligen en vilodag.

Det betyder ju inte att jag får bara sitta och hänga, jag ska fortfarande få ihop mina 10 000 steg, men jag behöver inte ta på sportkläder och gå en sån där intensiv långpromenad.

Tanken är att min vrist ska få vila sig mellan varven och tränas upp lite mer försiktigt.

När jag kom hem från jobbet hade jag faktiskt redan fått ihop ganska bra med steg eftersom jag gick till Täby Centrum och åt lunch.

Så jag gick bara till Åhléns på Odenplan och köpte nagellacksborttagning.

Det var nämligen planen för kvällen; att måla nytt nagellack.

Men precis när jag kommit hem, med en så där 12 000 steg på fickan, såg jag på Facebook att Yllet efterlyste Stockholmare som ville hålla henne sällskap i kväll i Kista eller Mall of Scandinavia.

Eftersom hon hittade dit.

Jag svarade glatt att jag gärna åkte till Mall of Scandinavia och så gjorde jag det.

Trots att jag egentligen inte är Stockholmare utan norrlänning.

Men för en trevlig kväll med Yllet är jag beredd att förneka till och med mitt ursprung.

Jag åt visserligen lite mer än jag kanske borde, men jag fick å andra sidan ihop 6 000 steg till.

Så det var så värt det.

Nu kommer säkert några påstå att jag inte alls är norrlänning utan Stockholmare men det viktiga är väl vad man känner sig som i själ och hjärta? Och där är jag både äkta rödhårig och norrlänning.

2 thoughts on “Nu är jag ju egentligen inte Stockholmare…

  1. Är så himla glad att du ville ses idag! Och att det funkade med ett av de två stälken jag hittar till..🙂🙂🙂
    Kram!

    Ps, snyggt det är här på bloggen!

Kommentera

