Ingen vila i dag

I dag kändes både vrist och skavsår tillräckligt bra för att utsättas för ett litet fälttest.

Det var ju alldeles för fint väder för att inte vara ute och röra på sig.

Jag bestämde mig för att testa den runda jag ändrade något när jag fick sällskap mitt i; förbi Karlberg Slott, utmed vattnet till Solna, över Ulvsundabron och bort till Alvik. Därifrån över Tranebergsbron, Norr Mälarstrand till Stadshuset, utmed den sidan av Kungsholmen tillbaka till bron över Karlbergskanalen, förbi Karlberg Slott och hem igen.

17,14 km blev det, lite längre än jag tänkt, i 3 timmar och 24 minuter var jag ute.

Efter 13 km ville vänster vrist helst inte gå mer.

Efter 15 km var jag också egentligen nöjd men då befann jag mig där det inte fanns något annat alternativ än att fortsätta gå.

Nu sitter jag nyduschad i soffan och tänker att det var en riktigt väl använd fredagskväll.

Och håller tummarna för att vristen ska ha återhämtat sig i morgon.

Vad har ni hittat på? Jag såg folk som hade picknick, folk som bara låg i gräset och njöt och till och med folk som badade.

3 thoughts on “Ingen vila i dag

  1. Christine – Mitt mål var 15 men jag missbedömde avstånden lite. Till våren ska jag klara att gå 40 km så jag behöver bygga på sträckornas längd successivt.🙂

Kommentera

