En så himla bra luring

Det här med att de högre makterna lurade oss att tro att sommaren var slut förra veckan var så himla smart.

För nu tycks det spritta i folk av nyfunnen livsglädje; sommaren är tillbaka och då fylls uteserveringar och promenadstråk igen.

Själv lagade jag faktiskt mat idag; spishällen och ugnen är äntligen invigd.

Cissi och hennes lille M, som inte är så liten längre men relativt hennes andra M är det här den lille, kom hit och åt och dog inte.

Eller hade iallafall inte dött när jag skildes från dem vid Sant Eriksplans tunnelbanestation.

Sedan gick jag en liten omväg utmed Karlbergskanalen.

För att passa på att njuta av den förlängda sommaren och få ihop mina 10 000 steg.

Nu sitter jag i soffan och tänker att om jag inte orkar ta reda på röran i köket borde jag åtminstone orka resa på mig och gå och lägga mig.

Men tydligen har min ork tagit slut nu så risken finns att jag sitter kvar här till i morgon.

Och i morgon ska det tydligen regna så då blir det spännande att se om jag kommer ut på någon promenad.

Kommentera

