Tisdag = det nya måndag?

Jag hade ju kul i går.

Trots att det var måndag.

Trots att jag missat att jag skulle vara i Köpenhamn.

I dag var det lite segare.

Upp tidigt för att ta emot en målare.

Satte på mig vita jeans eftersom sommaren är tillbaka — det är ju roligt förstås — och kände mig bara plufsig och trist.

Hade en vanlig arbetsdag med möten och massor med jobb som bara måste bli färdigt i dag.

Körde hem och var tvungen att sitta i bilen i 20 minuter i väntan på att det skulle bli lagligt att stå parkerad där jag stod.

Jag var redan trött och värmen i bilen gjorde mig inte piggare direkt så väl hemma la jag mig på sängen.

Och somnade.

Vaknade först vid sju och tänkte att jag trots det skulle ut på promenad.

Kombinerade promenadens inledning med att prata i telefon med Åsa och det var förstås en bra sak med den här dagen.

Sedan visade det sig att det nu är för sent att gå iväg vid sju.

Iallafall om man, som jag hade tänkt, ville gå runt 15 km med avslutning runt Kungsholmen.

Det kändes helt enkelt för mörkt för det så jag fick ändra sträckningen lite och det blev bara 12 km.

Vilket jag väl i och för sig är ganska nöjd med.

Men trots vissa ljuspunkter har det verkligen känts som måndag i dag.

Jag hoppas verkligen att det inte kommer att kännas som måndag varje dag resten av veckan.

2 thoughts on “Tisdag = det nya måndag?

Kommentera

