Hoppsan x 2

Dagen i dag som var en måndag började med ett rejält hoppsan.

Jag var väl medveten om att jag skulle sitta i ett ledningsgruppsmöte hela dagen.

Dock hade jag inte lyckats få upp vilket mötesrum vi skulle ha mötet i kalendern i mobilen.

Så jag såg till att vara i riktigt god tid på kontoret.

För att hinna veva igång datorn och både komma åt kalendern där och affärsområdets SharePoint.

När jag får upp mötet är det fortfarande inget mötesrum angivet men det står Copenhagen i mötesinformationen.

Jag plockar fram vår gemensamma kalender i SharePoint och där står det att mötet i augusti ska vara via video och telefon och septembers möte i Köpenhamn.

Mer förvirrad än tidigare ser jag till min lättnad att affärsområdeschefen — som bor i Oslo — är online på Skype.

Så jag skickar i väg en fråga om mötet ska vara i Köpenhamn.

Ja. Var det inte det svar du hoppats på?

Eh.

Nej, det var det inte.

Men det gick bra att vara med via telefon och Skype, precis som en annan kollega i Oslo var.

Och att jag missat att åka till Köpenhamn betydde att det också gick bra för mig att promenera till Gröna Lund där jag träffade Maria och lyssnade på Johnossi.

Jag hade ingen aning om vilka de var men de var riktigt bra.

Efter konserten hade Maria en viktig anledning att ta sig snabbt till Hötorget och att komma med spårvagnen eller någon buss från Djurgården var omöjligt.

Så vi gick.

Hoppsan vad snabbt hon, och alltså jag gick, men det var ju bra för det betyder att jag inte bara gick ihop mer än 19 000 steg i dag, ungefär 8 000 av dem gick i riktigt högt tempo.

Som måndag betraktat en helt ok dag.


Jag skulle gärna gå och se Jill också. Och Iggy Pop. Men tydligen måste man göra andra saker än gå på Grönan också.

Kommentera

