Deadline

Uttrycket ‘deadline’ kom upp i en diskussion med ett barn i min omgivning.

Barnet i fråga tyckte det var ett otäckt uttryck.

Och ibland kan det vara det.

Jag fyllde år i dag.

Och jag hade satt en deadline i dag.

Eller nu är det väl i går.

Jag fyllde år i går och deadline var i går.

Den möttes inte och nu gäller det för mig att hålla fast vid vad jag bestämde mig för att jag skulle göra om den inte gjorde det.

Det känns jättejobbigt och tråkigt och som rena döden, men jag tror att det är det enda rätta.

Ett helt år äldre.

A kid no more.

Kommentera

