En partylördag

Ni vet hur det är; man har massor med lördagar då man inte har några planer och så blir man naturligtvis bjuden på födelsedagsfest, bröllop och kräftskiva samma lördag.
Jag valde att gå på födelsedagsfest, dels för att den inbjudan kom först, dels för att den var för att fira min brors och min svägerskas 50-årsdagar.

Min syster och jag och svägerskans syster och bror hade bestämt oss för att hålla tal tillsammans så de övriga, med respektive kom först hem till mig för rosa bubbel och talövningar.

Och för att inte göra det här inlägget för långt sammanfattar jag resten av kvällen i punktform:

  • Stortaxi till Rosendals Värdshus
  • Champagnemingel i solen (Solen! Made a special appearance!)
  • Middag med god mat, mycket vin och många tal
  • Brad Pitt var (nästan) där
  • Liveband med dans
  • Diskodans
  • Taxi hem och åt upp överblivna snacks

En mycket lyckad kväll. Vårt tal gick bra och mina nya silversandaler som jag köpte i London visade sig vara riktigt bra dansskor.

Och ingen verkade märka att mina naglar var jättefula.


2 thoughts on “En partylördag

Kommentera

