Snart tänker jag väl inte ens på det

Saker jag gjort och inte gjort de senaste dagarna:

  • Jag har inte oroat mig för att vi i dag hade en konferensaktivitet som jag inte visste exakt vad den innebar annat än ett flertal buss- och båtfärder
  • Satt mig i mitten av en bänkrad i vårt auditorium istället för längst ut i ena änden
  • Klivit i och ur taxibåtar tre gånger
  • Pratat, skrattat och umgåtts under buss- och båtfärder istället för att sitta spänd och oroa mig för en massa saker och bara önskat att allt skulle vara över

Det låter kanske inte så märkvärdigt, och snart lär jag väl inte ens tänka på det, men det är en stor och viktig förändring för mig.

En som innebär en mycket bättre livskvalitet.

Vad har jag egentligen gjort i kväll?

Jag tror att de kallade det gastrorally.

Först åkte vi buss från kontoret och sedan båt till Storholmens Sjökrog där vi fick förrätt.


Därifrån båt till Villa Godthem på Djurgården där vi fick varmrätt.


Och efter det i båtarna igen för en sista båtfärd till Stadsgården och en promenad till Mårten Trotzig i Gamla Stan där vi fick kaffe och dessert.


De övriga skulle därefter bussas till sitt hotell och jag tänkte att en promenad hem skulle göra mig gott.

Men regnet fick mig att ta tunnelbanan från Centralen och det är ok, jag har ändå kommit över 9 000 steg i dag.

Gastrorally var en riktigt rolig konferensaktivitet, trots att vädret inte var så bra.

5 thoughts on “Snart tänker jag väl inte ens på det

  1. Vilket kul koncept! (Själv tog jag, enl telefonens stegräknare, >41000 steg igår och ligger just nu i sängen och funderar på hur i hela friden mina ben ska bära mig idag. Dessa stackars lår… och ljumskar).

  2. Tant Augusta – Mer än 41000 steg! Wow! Men intressant hur man belastar sina ben olika; jag får ont i vristerna och träningsvärk i rumpan men har hittills — peppar, peppar — inte fått ont i ljumskarna.

Kommentera

