Regn, blåst och nya skor

Ni blir väl snart less på att läsa om mina promenader, men jag är extra nöjd med att jag kom ut i kväll.

Det har blåst riktigt ordentligt hela dagen och molnen var hotfullt mörka när jag kom hem.

Men jag ville testa hur mina nya skor skulle kännas.

De kändes riktigt bra.

Även om jag troligen borde ge mina skavsår en chans att läka någon gång.

Fast inte än.

I vilket fall som helst blev jag faktiskt regnad på, men blåsten hjälpte till att se till att jag torkade snabbt.

Och mot slutet kom solen fram.

Det slog mig att även om det tar en hel del tid, allt det här promenerandet, så kan jag ju faktiskt lika gärna promenera och lyssna på bra musik som att sitta hemma i soffan och göra det.

Jag blir inte lika rastlös, känner mig inte lika ensam och jag småäter inte.

Frågan är bara hur det kommer att kännas när det blir mörkt och kallt.

Vi får väl se.

2 thoughts on “Regn, blåst och nya skor

Kommentera

