Konstigt ändå

Det är konstigt ändå att jag kan vara så himla envis när det gäller vissa saker och så odisciplinerad när det gäller andra.

I morse tänkte jag att det var dags att vara duktig på alla plan och slängde de chips som fanns kvar i en skål efter helgens festligheter.

Men framåt eftermiddagen, medan jag läste min bok, blev jag så sugen på något och letade så klart fram de undangömda påsarna med chips.

Ni vet, de som det kändes för slösaktigt att slänga eftersom jag ju kommer att ha gäster igen och om jag bara stoppade undan dem skulle jag kunna låta bli dem.

Det kunde jag alltså inte, låta bli dem alltså, och några chips finns det inte längre i mitt hem förutom i min mage.

Ingen som helst självkontroll.

Men så fram emot kvällen när jag läst ut min bok klädde jag på mig för att gå ut och gå även i dag.

Inspirerad av Cissi bestämde jag mig ju i tisdags för att jag ska gå minst 10 000 steg per dag.

Och då låg jag redan efter på grund av en extremt orörlig måndag på grund av första dagen på jobbet efter semestern.

I dag hade jag tänkt gå en mil, men långsamt eftersom jag hade riktigt ont i benen i går kväll.

Men en mil alltså så det var extremt jobbigt att jag redan efter 500 meter fick så ont i fötterna att jag nästan mådde lite illa.

Och då tog envisa Katarina kommandot; aldrig att jag skulle vända och gå hem nu när jag äntligen tagit mig ut.

Så jag fortsatte gå.

Efter fyra kilometer slutade det göra ont i fötterna och när jag kom hem hade jag gått 9,9 kilometer och dagens steg var uppe i 13 171.

Det och det höga antal steg jag fick ihop i går gjorde att veckans snitt blev 11 876 steg.

Nu gäller det bara att göra en plan för hur jag ska fortsätta få ihop mina steg nästa vecka.

2 thoughts on “Konstigt ändå

Kommentera

