Vi åt mat också

Det var fredag i går.

Och på sociala media har det cirkulerat bilder på de otaliga (egentligen var det fem) rosa bubbel som tömdes här hemma hos mig.

Rosa bubbel

Jag vill bara påpeka att vi åt mat också. Både god och nyttig mat. Serverad på rosa fat.

Serveringsfaten matchar bubblet.

Från början var vi tre glada kvinns som åt, drack och pratade men efter ett tag dök det upp två till.

Kvällen fortlöpte, det blev mörkt — det blir mörkt nu, har ni märkt det? — och ljus tändes.

Och jag testade att blanda drinkar med Pimm’s.

Jordgubbarna var redan uppätna.

Sedan var vissa så himla glada att de kände att de behövde dela med sig av den glädjen med bättre behövande och drog till Riche.

Jag och Johanna stannade hemma och pratade ikapp den alltför långa tid som gått sedan vi sågs sist.

Framåt 1-tiden följde jag med henne till pendeltågsstationen och i dag har jag mest ångest för att jag inte fick ihop mina 10 000 plus steg i går.

För det är precis den där typen av kvällar jag vill ha mer av.

4 thoughts on “Vi åt mat också

Kommentera

