En vinnare!

Nej, det är inte jag som är, eller ens känner mig som en vinnare.

Även om jag kände mig ganska duktig som kom ut på en rejäl promenad.

Jag hade tänkt mig en riktigt lång en; bort till Solna via Karlberg Slott och utmed vattnet, över till Ulvsunda, bort till Alvik och över Tranebergsbron och sedan det vanliga Kungsholmen runt-slutet via Stadshuset tillbaka till Karlberg Slott utmed vattnet.

Jag räknade med att det skulle ta 2 1/2 – 3 timmar.

Men så hörde Cissi av sig och mötte mig i Alvik så då gick vi istället via Kristinebergs tunnelbanestation ner till Hornsberg Strand och till Karlberg Slott.

Det blev ändå 12 km och 2 timmar och 20 minuters promenad så det får jag väl vara nöjd med.


Väl här hemma åt vi upp resterna från i går och jag hoppade in i duschen för lite uppfräschning innan vi skulle i väg för att se min kollega spela amerikansk fotboll.

Det var riktigt roligt även om jag inte helt och hållet förstod spelet.

Tyvärr var det inte min kollega som var en vinnare heller, även om han fick mycket beröm av kommentatorerna för sitt spel, utan hans lag förlorade.

Nej, det var efter matchen när Cissi och jag gick till Marie Laveau och åt som jag hittade en vinnare; deras hamburgare kan möjligen vara den godaste jag ätit.

Avocado fritters var också riktigt gott, men öl var inte så gott i dag.


Det var däremot den enorma caffe latte jag gjorde till mig själv och avnjöt i mitt sköna soffhörn.

Extra skönt i dag efter att ha suttit på först en cementläktare och sedan på obekväma barstolar.

Fast jag har allt lite ont i benen så i morgon blir det nog en väldigt stillsam promenad.

Men en promenad måste det bli om jag ska hålla fast vid att nå minst 10 000 steg om dagen.

Och det ska jag.

Kommentera

