En bra start

Jag bestämde mig för att ta en semesterdag i dag.

Nästan ingen var ändå tillbaka på kontoret ändå och med tanke på hur lite jag sov i natt hade jag troligen inte varit särskilt produktiv.

Så istället satte jag igång med att jobba med mig själv.

Det är inte bara hur jag ser mig själv jag vill förändra utan vad jag faktiskt ser också.

Och jag fick en bra start; satte upp håret i hästsvans och gick Kungsholmen runt.

En lite annorlunda sträckning än vanligt eftersom jag behövde gå förbi Ica och handla.

Där köpte jag bland annat några såna där färdiga Nutrilettdrycker.

Jag har verkligen tappat kontrollen över ätandet och tänkte att jag skulle ha dem att ta till när jag får ett sånt där sug.

Istället för smörgåsar och godis.

Men när även den kvarg jag tänkt äta till frukost i dag var grynig och smakade konstigt tog jag en Nutrilettesmoothie istället.

Och den hade säkert smakat helt ok om jag inte trott att den skulle smaka banan-vanilj.

Jag vet inte vad den smakade egentligen, äpple kanske med enstaka antydningar av banan, men inte som jag föreställde mig banan-vanilj iallafall.

Så den smaken köper jag inga fler av.

Nu ska jag läsa lite innan jag gör mig i ordning för att ge mig i väg på grillmiddag.

Kommentera

