Bara jag. Igen.

Jag har egentligen inga problem med att vara ensam.

Speciellt inte nu när jag läser igen.

Men jag vill att det ska kännas självvalt och brytas upp ganska regelbundet av socialt umgänge.

Nu har jag inte fått något avbrott sedan i måndags så det kändes skönt att ha inte mindre två träffar inplanerade i dag.

Lunch med en vän och eftermiddag/kväll med en annan.

Sedan ville det sig inte bättre än att båda två ställde in och så bidde det bara jag. Igen.

Fast när jag fortfarande trodde att jag skulle få besök ikväll tog jag iallafall tag i att städa här hemma.

Till och med röjde lite på balkongen, utifall att vi skulle vilja sitta där ute.

Jag slutade inte heller när besöket blev inställt, trots att jag egentligen helst ville det.

Vid det laget regnade och åskade det nämligen så det var egentligen alldeles för varmt och klibbigt för städning.

Vilket i sin tur betydde att jag hoppade direkt in i duschen när jag städat färdigt.

Så nu sitter jag här, ren och väldoftande i nytvättat hår i en nystädad lägenhet.

Bara jag.

Igen.

enlight1
Bilden är tagen utanför British Museum i söndags. Jag tyckte den blev fin i svart-vitt.

3 thoughts on “Bara jag. Igen.

  1. Trist att dejterna blev inställda men ditt eget sällskap är inte fy skam. Och så vacker på bilden! ❤

  2. Hold fast ved det gode i situationen: Du fik ryddet op og gjort rent. Man har det rigtig godt, når det er rent og ryddeligt. Som at få ryddet op i hovedet og tankerne også.

  3. Morelia – Det var ju inga dejter, och det är ju sånt som händer, men det är klart att det var tråkigt. Och tack.❤
    Anne-Marie – Lite så är det, jag känner mig också lite extra nöjd med mig själv när jag gjort sånt som jag egentligen tycker är tråkigt.🙂

Kommentera

