Oh, what a night

Vilken rolig kväll jag hade i går.

Min vän Henrik hade hyrt en pub som normalt inte är öppen på helgerna och höll födelsedagsfest för runt 100 av sina närmaste vänner.

Det låter kanske lite konstigt, att ha 100 nära vänner — och några där var familjemedlemmar — men jag fick verkligen känslan av att de flesta där såg sig som nära vän med Henrik.

Jag var lite nervös när jag åkte dit eftersom jag i egentlig mening bara känner Henrik själv.

Visst har jag träffat hans partner några gånger men jag förväntade mig att de två skulle vara ganska upptagna.

Men jag bestämde mig för att det skulle bli bra, att jag skulle ha kul och att jag inte skulle sätta eller ställa mig i ett hörn och vänta på att bli pratad med.

Nu hade jag i och för sig sån tur att jag blev hjärtligt välkomnad av en norsk tjej redan när jag klev ur taxin och det var ju en bra start.

Och sedan tog jag mig samman och gick verkligen runt och hälsade på nästan alla som var där.

Det vill säga jag hälsade på samtliga som var där när jag kom och sedan lite sporadiskt på de som dök upp eftersom.

Vilket också ledde till att jag hälsade på några två gånger.

Det var ju lättare för dem att komma ihåg; jag var väl en av de få de aldrig sett förut och i min turkosgröna påskäggstunika som, även om jag älskar den, måste sägas sticker ut lite.

Jag hade iallafall en fantastisk kväll, föll pladask för flera av Henriks vänner och vill själv bli en av ‘The Welly Boys’.

Fast kvinna.

Vilket absolut inte är något hinder, det fanns några stycken redan, men det faktum att jag bor i Stockholm är ett större problem.

Nåja, en kul kväll var det och därför har det varit en lugn dag i dag.

En sen start med en finpromenad i de närmaste kvarteten, brunch på Starbucks och sedan ett långsamt strosande inne på British Museum.

Till middag fick det bli pizza. 

Jag kunde liksom inte tänka mig något annat.

Och då hade jag ändå hittat en mysig restaurang nära här som utlovade ‘proper burgers’.

Nu längtar jag dock hem och undrar lite hur jag tänkte när jag valde ett sånt sent flyg i morgon.

Fast jag vet ju att jag valde baserat på priset och att den billigaste biljetten hem i morgon ironiskt nog ger mig tillträde till SAS-loungen.

Så det blir kanske en tidig avfärd till Heathrow och gott om tid till tax-free shopping och loungehäng med en god bok i morgon.

Det är ju inte det sämsta sättet att spendera en dag.

2 thoughts on “Oh, what a night

  1. DEt låter som om du haft en härlig semester i London, toppat med en prima fest – det händer ju inte alla precis. Trevlig hemresa🙂

Kommentera

