Gungeligung

När jag går på mina motionspromenader runt Kungsholmen är det flera ställen jag passerar som jag tänker att jag vill besöka.

Som till exempel Mälarpaviljongen.

Och i kväll gjorde jag det.

Besökte Mälarpaviljongen alltså.

Cissi och jag kom dit lite före de andra och satte oss då i den yttre delen.

Jag hade inte tänkt på att det faktiskt var en ponton som flöt på vattnet.

Och alltså gungade.

Det var faktiskt lite obehagligt, kanske mest för att jag inte var förberedd på det.

Som tur var ville Anna och Pernilla sitta vid ett större bord, vilket bara fanns i delen som var på landbacken.

Där satt vi sedan, åt god mat och umgicks.

En riktigt fin kväll som jag avslutade med att promenera hem.

Nu sitter jag och funderar på om det möjligen kan bli svalt nog i lägenheten för att stryka om jag öppnar balkongdörren.

Vilken timme som helst kanske jag gör slag i saken och testar.

Fast troligen blir det väl att jag står med allting ogjort i morgon, sista kvällen innan jag ska till London.

Men i vilket fall som helst; ett besök på Mälarpaviljongen rekommenderas.

One thought on “Gungeligung

  1. Det gjorde jag ikväll, strök alltså. Jag flyttade in strykbrädan i vardagsrummet där jag fick lite svalka från balkongen. Man får välja sina tillfällen.🙂

Kommentera

