Vad ska jag svara?

När jag nu ändå börjat dela med mig lite av det här med mitt dejtande kan jag ju passa på att be om råd.

I morse hade jag fått ett meddelande från en äldre gentleman (67 måste väl räknas som äldre?).

God morgon tjejen! Du är snyggast utan glasögon!
Jag har fixat till bilden lite för att inte hänga ut personen i onödan.

Men frågan är vad jag ska svara?

  1. Du skulle se mig utan kläder!
  2. Tack, du är snyggast i solglasögon och hatt.
  3. En annan fördel för dig är förstås att om jag tar av mig glasögonen så ser jag inte vilka dumheter du skriver…

Var jag för elak nu?

Jag svarade ändå ett artigt ‘Tack, men nej tack. Lycka till.’ till en 23-åring som snällt och försynt frågade om jag kunde tänka mig ett icke-seriöst äventyr med en yngre man.

Det är väl bara det att jag tycker att en 67-årig man skulle kunna komma på något mer välformulerat.

Vad skulle ni svara?

6 thoughts on “Vad ska jag svara?

  1. Åh, vilka idioter…. OM jag skulle svara så skulle det vara 3. Eller ”du är tyvärr inte snygg vare sig jag har glasögonen på mig eller inte”. Fast tystnaden kanske biter bäst?
    :-*

  2. Tess – Det är ju det där med att få fram betoningar i skrift…🙂
    Morelia – Egentligen har jag ingen lust att ‘bitas’, jag blir bara lite trött ibland.🙂
    Linda – Jag kommer inte att svara, men jag kommer inte att blockera heller. Det gör jag bara om någon blir direkt otrevlig.🙂

  3. Tystnad är nog det bästa, han kanske tar sig en funderare varför och tänker till i sin framtida kontaktsökning. Kanske…

  4. Åsa – Jag kommer inte att svara, men jag tror inte han kommer dra några andra slutsatser av det än att jag är en sur kärring som inte svarar på trevliga meddelanden med komplimanger.🙂

Kommentera

