På en filt i en park

I linje med temat ’20 igen’ var jag i dag på en utomhuskonsert.

Popaganda hade gratiskonsert i Galärparken på Djurgården.

Vi kom redan till sound check och då fanns det gott om plats att lägga ut sin filt, men allt eftersom kvällen gick blev det mer och mer folk.

Banden hann inte spela så många låtar att jag verkligen fastnade för något av dem men de vi hann höra var bra.

Fast bäst var ändå själva känslan; att sitta på en filt i en park, i lagom bra väder, omgiven av glada människor i alla åldrar och lyssna på musik.

Om det inte får en att känna sig ung igen är det nog lika bra att ställa sig i kö för en plats på ålderdomshemmet.

När det började blåsa upp och bli lite kyligare och vi kände oss hungriga — då hade vi redan varit där i över tre timmar — promenerade vi inåt stan.

Vi stannade på K25 där jag äntligen testade en Vigårdaburgare och vi kom in på lite djupare samtalsämnen.

Där var det ju inget band som spelade.

Efter maten fortsatte promenaden till St Eriksplan där mitt sällskap och jag gick skilda vägar.

Jag måste säga att jag gillar det här med semester och att ha tid att hitta på saker jag inte tagit mig tid till på mycket länge.

4 thoughts on “På en filt i en park

  1. Pernilla – Jag med! Tror du att man skulle kunna få betalt för att ha semester? På heltid alltså.🙂
    Åsa – Det är ju det. Det och att bestämma över sin tid själv.🙂
    Mrs E – Jag hade ögonblick då jag verkligen bara njöt av situationen; den varma solen, den svalkande vinden, musiken, pratet och skratten omkring mig… En riktigt bra aktivitet.

Kommentera

