Som ett lekland för vuxna

I kväll har jag besökt Tolv som ligger i anslutning till Tele2 Arena vid Globen.

Det var Malin och Ronnie som tog med mig dit och det var som ett lekland för vuxna.

Vi hade visserligen barn med oss och många aktiviteter passade även för barn.

Men allting verkar ändå uppbyggt kring idén om vuxna som äter, dricker och umgås.
Umgås kring bowling, pingis, biljard, minigolf… Ja, det fanns hur mycket som helst att hitta på.

Vi målade porslin.

Och åt sedan på O’Learys.

Det där med porslinsmålning var riktigt roligt och det ska bli spännande att se hur sakerna kommer att se ut i färdigt skick.

Malin och Ronnie målade varsin mugg i fina blå mönster, jag var jätteimponerad både av deras kreativitet och handlag.
Själv målade jag en burk och en tallrik och jag visste bara vilka färger jag ville ha men hade ingen aning om hur jag skulle måla.

Men kul var det och jag gör gärna om det.

2 thoughts on “Som ett lekland för vuxna

  1. Aha, jag trodde ni var iväg på något särskilt porslinsmåleri. Man kan bara glida in där alltså och börja måla? Kul. Men svårt! Jag har gjort det en gång och det stod verkligen still i huvudet hur jag skulle måla.

  2. Pernilla – Malin hade bokat. Just den här kvällen hade det inte behövts, vi var ensamma där men under vinterhalvåret är det tydligen proppfullt hela tiden så jag tror nog att det är en god idé att boka.

Kommentera

