Dagens ålder

Så i går kväll, vid midnatt sådär, kände jag mig alltså som 20 igen.

Ann och jag hade suttit vid mitt köksbord i mer än åtta timmar.

Ätit ostar, chark och tillbehör, druckit bubbel och pratat om allt mellan himmel och jord.


Det var med något tveksamma steg jag gick ut i köket i morse, osäker på hur det skulle se ut där.


Tydligen planerade vi inte bara att starta ett nytt politiskt parti, vi provade skor också.

Jag tror att Ann ett tag gick omkring i mina silverpumps men det var de här jag gärna fick upptäcka var för små för mig och låta henna ärva.


Köksbordet var ganska bra avstädat även om det avslöjade att ljus tänts och onyttigheter plockats fram under kvällens gång.


På diskbänken såg det också helt ok ut, med ett litet bubbelstilleben.

Den observante läsaren ser fyra korkar men endast tre flaskor; den fjärde står i kylskåpsdörren med ungefär 2/3 av sitt innehåll kvar.

Så hur känner jag mig i dag?

Så här ungefär:


Och det har egentligen ingenting att göra med vad jag själv gjorde i går utan det som hände i Nice samma kväll.

Det upphör aldrig att förvåna mig och göra mig så otroligt ledsen och arg; den ondska och de hemska illdåd vi människor är kapabla att utsätta varandra för.

Så jag känner mig lite äldre i dag.

Som 27 kanske.

Nu ska jag vila lite, i kväll blir det nya äventyr.

Kommentera

