En överdos av Homeland

Jag var sent på bollen när det gäller Homeland.

Men ni vet hur det är; när jag väl får tag i bollen släpper jag den inte ifrån mig förrän den är i mål.

Iallafall inte när det gäller tv-serier på Netflix.

På sätt och vis har jag väl inte heller fått bollen i mål eftersom Netflix bara hade fyra säsonger och tydligen finns det åtminstone en till.

Så jag gillar tydligen Homeland?

NEJ!

Nej, det gör jag inte.

Fy tusan, vad den är grym, jag har ont i magen mest hela tiden när jag tittar.

Och jag är inte ens säker på att jag gillar huvudpersonen, Carrie.

Ibland gör jag det, ibland tycker jag synd om henne men oftast är hon ju minst lika grym som dem hon jagar.

Dessutom pendlar hon mellan att vara extremt observant, klarsynt och smart med en fantastisk slutledningsförmåga och ibland missar hon de mest uppenbara ledtrådar.

Inte bara när man skulle kunna förstå om hon gjorde det, av den ena eller andra anledningen.

Men det är det enda jag tänker säga om serien.

Det går nämligen inte riktigt att berätta någonting om handlingen utan att förstöra den för den som ännu inte sett den och vill göra det.

Den är extremt välgjord och spännande och jag kommer vara tvungen att fortsätta titta.

Även om jag får ont i magen av det.

Fast nu när jag tittat klart, på det som finns på Netflix iallafall, får det gärna bli fint väder.

Det vore ju inte så tokigt om jag fick lite sol på mig under semestern och inte kommer tillbaka till jobbet vit som en albyl och med fyrkantiga ögon.

Categories TV

2 thoughts on “En överdos av Homeland

  1. Åh, jag gillade Homeland. Blev som besatt av någon konstig anledning för jag tyckte samtidigt att den var otäck, stressande och alltför uppenbar. Men. Den satte sig! Sen blev det Scandal! Tur det är säsongsvila! Hoppas du får fint väder snart då!

  2. jag har sett två säsonger, pausar lite nu. Såg sista avsnitten av Marcella igår, helt OK. Eller jag kanske inte skall tipsa om nytt, du skall ju ut i solen😉

Kommentera

