Många såg på

Det var inte lätt att veta vad det skulle bli för väder i kväll.

Det var mulet i princip hela dagen och runt 16 regnade och åskade det.

Och det var viktigt hur vädret skulle vara eftersom vi var några som ville gå och se Eric Gadd på Gröna Lund.

Till slut bestämde vi oss för att åka dit iallafall; Anna och hennes Berik, Cissi, Maria, Ylva och jag.

Och vilken tur att vi gjorde det; vädret sprack upp och blev jättebra.

Jättebra var även Eric Gadd.

Och det var inte bara himlen som såg på utan vi var riktigt många som gungade och sjöng med till hans sköna musik.

Tyvärr spelade han på Lilla Scenen och publikytan där är uppbyggd och avgränsad med ett räcke med endast tre smala ingångar.

Vi hade inte insett hur fullt det skulle bli utan hållit oss i solen istället för gå in till området framför scenen vilket betydde att jag såg konserten balanserande på en mur där jag liksom hängde från ett räcke för att kunna se en glimt av Gadd.

Men jag hörde honom alldeles utmärkt och det var väl, förutom stämningen och sällskapet, det viktigaste.

Efter konserten promenerade jag hem och kände dels att jag verkligen älskar Stockholm och dels glädje över att jag faktiskt tagit med ett paraply.

För då började det nämligen regna igen.


2 thoughts on “Många såg på

Kommentera

