Får inte — INTE — klaga på värmen

Nu brukar jag faktiskt inte klaga så mycket på kylan under vinterhalvåret.

Men jag får iallafall inte klaga på värmen.

Ingen i Sverige får klaga på värmen.

Det har Kungen sagt.

Tror jag.

I vilket fall som helst skulle det inte falla mig in att klaga på värmen.

Om det inte vore för att jag fortfarande jobbar.

Då är värmen faktiskt jättejobbig.

Vår lunchrestaurang är sommarstängd nu så vi var tvungna att åka iväg och äta lunch.

(Stackars oss.)

Så då åkte vi till en restaurang vid vattnet.

(Stackars, stackars oss.)

Och då var det verkligen jättejobbigt med värmen.

För det var jätteskönt att sitta där och jag ville verkligen inte åka tillbaka till kontoret.

Men nu är den här arbetsdagen snart slut och då har jag bara två dagar kvar till min semester börjar.

Det kommer att bli två tokintensiva arbetsdagar.

Vilket nog är bra för när jag inte har precis fullt upp kan jag inte låta bli att längta ut i det fina vädret.

Ut i värmen.

Som jag alltså inte klagar på.

(Utifall att Kungen läser det här.)

3 thoughts on “Får inte — INTE — klaga på värmen

  1. Åsa – Jag hade faktiskt inte insett hur mycket jag faktiskt längtar efter semester, hade nog tänkt jobba en vecka till men nu skulle jag inte kunna det om jag så blev tvungen.
    Tant Augusta – I dag blev det bara en burk med kvarg. Men den intogs ute i solen. Så, nej, jag klagar inte.🙂

Kommentera

